24 Kasım 2018 Cumartesi

Haftalik Degerlendirme (26.11.2018 - 30.11.2018)


TL değerleniyor, tahvil faizi düşüyor, petrol fiyatı düşüyor, ABD ile aramız eskiye göre daha iyi….yani bizim ekonomimiz için çok iyi işler oluyor (tabi bizim düşen büyüme, PMI, banka kredileri konkordato vs.yi ellinci kez konuşmayalım).

Böyleyken belli sektör hisselerine alıcı geliyor. Hangi Hisse Ne Zaman’da yazanları tekrar yazmaya gerek yok. Tabi gelen haberlerde (örneğin) önemli, mesela Cuma havayollarına ve iletişime gelen alımlar.

Diğer taraftan İtalya, Brexit, AB’nin ekonomik verileri, bizim AB ile ilişkilerimiz, dünya endeksleri, Fed ve AMB sıkılaştırma hikayesi (Faiz artışından bağımsız olarak söylüyorum. Mesela bu ara FED ne kadar faiz arttırır artmaz mı vs. tartışmaları var, siz de basından takip ediyorsunuzdur. Özetle piyasaları kurtarmak için faiz arttırmaz ise siyasi bağımsızlığı sorgulanabilir ve ileri de aşırı ısınma riski ihtimalini güçlendirebilir.) vs. ise bizim aleyhimize işliyor. Eğer dünya böyle gitmeye devam ederse bizim de rüzgarımız kısa sürebilir. Bu bağlamda Cuma-Cumartesi gerçekleşecek G-20 zirvesi önemli. Umarım buradan ticaret savaşları için daha kötü haberler gelmez.

Bizdeki iyi gelişmeler doğal olarak enflasyon beklentisini aşağıya çekiyor (bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz). Burada bir risk var galiba ve umarım bu riski yaşamayız. Örneğin Kasım, Aralık’ta enflasyon düşük geldi, TCMB faiz indirdi, seçim sebebiyle (seçim sonuçları hikayeyi tamamen değiştirebilir tabi) genişlemeci mali politikalar uygulandı diyelim (gerçi otomotiv, beyaz eşya vs.’de ufakta olsa bir genişleme var. İçgüdüsel olarak bunların seçime kadar devam edebileceğini düşünüyorum. Başka bir örnek belediyelere kaynak yaratılması). Böyle bir senaryo dövizi tekrar hareketlendirebilir elbette.

Borsa niye çıkamıyor diye arada mail geliyor. Endeks yatayda takılıyor. Küçülmeye giden bir ekonominin borsasında doğal olarak ralli olamaz diye düşünüyorum. Diğer taraftan banka faiz %25 diyelim. Açıkçası benim şu an için borsaya dair bir %25 beklentim yok. İyi haberler gelir, seçim sebebiyle politikalar gevşemezse vs. belki biraz daha hareketleniriz ama Boğa Piyasası Ne Zaman Başlayabilir videosunu gözden geçirecek kadar bir hareket beklemiyorum (umarım kocaman yanılırım).


Not: Bu tip konulara blog yazılarında pek değinmiyoruz ama ne soğan ne de petrol fiyatı bizim geleceğizi karartacak olan. Yıllardır var olan ama bugünlerde sıkça dile getirilen beyin göçüdür geleceğimizi karartacak olan malesef. Elbette maddi sebepler beyin göçünde etmen ama bence sebep sadece para değil. Empati kuramayanların gidenlerin neden gittiğini anlaması imkansıza yakın bence, çünkü onlar herkesin kendisi gibi düşündüğünü, yediğini, içtiğini, giyindiğini, inandığını, tercih ettiğini, hoşlandığını vs. sanıyor ve etrafındakilere bakıp haklıyız "kanka" diyip kendilerine sürekli suni düşman bulup olmayan düşmanlar üzerinden saflarını sıkılaştırıyorlar.

Sektörler
Bakış Açısı
Bankalar
Tahvil faizlerindeki düşüş kafama yatmıyor. Faiz düştükçe bankalara olumlu bakarım.
Holdingler
SAHOL’da KCHOL’e göre daha olumluyum. Şişe’yi seviyorum ama alıma dönmedim hala. Hazine haberi aklımın bir köşesinde duruyor.
Havayolları
Hala aynı yerdeyim: “Hala pozitifim (iyi bilanço geldi doğal olarak), petrol fiyatları da yaradı bunlara”.
İletişim
Hala aynı yerdeyim: “Hala TCELL’de daha pozitif”im.
Petro-Kimya
Hala PETKIM’de daha olumluyum.
Demir-Çelik
Hala aynı yerdeyim: “Haber akışı belki olumluya dönmemi sağlar kısa bir süre ama uzunca bir süredir olumsuzum”.
Beyaz-Eşya
Alıcılı değilim ama satışta ilk aklıma gelen hisse de olmuyor.
Savunma-Teknoloji
Geçen hafta şöyle konuşmuştuk: “Açıkçası tehlikeli bulmaya başladım. Piyasa alıyor almasına ama birileri de çıkarıyor elinden (Çarşamba’dan beri), ben gördüğümü söyleyeyim de, umarım yanılıyorumdur.” Aselsan o kadar ağır molla takılıyor ki, 24-29 arası bant hareketi yapıyor uzun zamandır. Bir süredir ilgi de gelmiyor. İlgi gelmeyince alım varantı oynayamıyorum mecburen (arada satım varantı oynuyorum).
Otomotiv
Ucuz diye alım geldiğini görüyorum ama hala olumlu bakmıyorum
Emlak
Hala olumlu bakmıyorum.
XU030
Yukarıda konuştuğumuz gibi düşünüyorum. ABD borsaları daha aşağıya gitmez umarım. İşlem hacmi çok düşük. Bu bana fırtona öncesi sessizliği hatırlatır. Umarım yukarı bir hamle gelir. Baya bir riskli haftadayız bence.
USDTRY- EURTRY
Geçen Hafta ile Aynı: “Alıma hala dönmedim”. Açıkçası herkes şurası dip burası dip diyor. Bu denenlerle ilgilenmiyorum. Hiç bir zamanda herhangi bir yatırım aracında tepesi burası dibi burası diyenlerin dediğini dikkate almadım. Bugüne kadarda hiç ilgilenmedim. Benim tek korkum tahvil faizi, bunu da geçen hafta konuştuk. CDS verisine de bakıyorsunuzdur umarım.
XAUUSD
1-2 günlük hareketler dışında alıma dönemiyorum.
BRENT
Geçen Hafta Şöyle Konuşmuşuz: “Çok dengesiz harekeler yapıyor. İlgi dışına çıktı. Putin 70 $ uygun fiyat gibi açıklama yaptı ama bakalım ne olacak.” Hala aynı yerdeyim.


Pazartesi
  • Avrupa Merkez Bankası (ECB) Başkanı Draghi'nin Konuşması 
  • İngiltere Merkez Başkanı (BoE) Başkanı Carney Konuşması 
  • TR-Sanayi Üretim Verisi
Salı
  • ABD-Conference Board (CB) Tüketici Güveni (Kas)
Çarşamba
  • ABD-Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) (çeyreklik) (3. Çeyrek)
  • ABD-Federal Açık Piyasa Komitesi (FOMC) Üyesi Powell'ın Konuşması
Perşembe
  • ABD-Federal Açık Piyasa Komitesi (FOMC) Toplantı Tutanakları
Cuma
  • Çin- İmalat Satın Alma Müdürleri Endeksi (PMI) (Kas)
  • TR- Dış Ticaret Dengesi
  • Çin-Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) (Yıllık) (Kas)
  • G20 zirvesi
NOTLAR
- Kullandığım yöntemler:
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

2 yorum :

  1. Sn Darvas,
    Haftalık değerlendirmenizi hem okudum hemde dinledim
    Zaman ayırıp bizleri bilgilendirmeniz için tesekkur ediyorum,
    Aselsan konusunda biliyorsunuz ben hep olumsuzum,
    Tezimde su olmustur ikinci halka arzda tabana indiren yabancı neden
    27 lerden alsın 17 lerden almak varken
    o fiyattandan da almıstır ama taban yapmasına izin vermistir,
    30 üzeri kapatmadan almam pahallı alayım ama garantili olsun,

    Borsa neden eslik etmiyor diye sormussunuz bu olumlu havaya
    bence Borsa real yasam yani enflasyon havuzundaki nakli yekun degil
    %54 elektrige zam yaparsan buda maliyetlere yansır ve kar oranı düser
    Aksa halen kapa haber yollamadı tam kapasitiye döndük diye kapasite düsüren firmalar var olduğu sürece kar oranları düsük devam edecek
    temettü belki vermeyecek bazı firmalar 2019 da buda bir gösterge...

    Emlak konusunda tapuda rekor islemler yapilyor deniliyordu biraz arastırınca söyle bir seyle karsilastim paylasmak isterim...
    Satışların arttığı doğru ama bu satışlar Mütahittlerden alacaklı olan firmaların paralarını alamayacaklarını düsünerek mütahitlerin evlerini
    almasidir...
    Karikatürünüz yine bir harika
    Saygılarımla

    Sinan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinan Bey,
      Oncelikle cok tesekkur ederim ve ellerinize saglik. Aselsan tehlikesi galiba kendi gecmisi. Yaptığı ralliden sonra herkes acaba başladı ve ben kaçırıyor muyum modunda yaşıyor:)

      Zamlar vs. konusunda gerçekten haklısınız. Zaten gündelik hayatta sıradan vatandaşlar dahil herkes cebinde hissediyor:(

      Emin degilim ama sanirim Aksa idi lisans iptali icin basvuran (emin degilim). Temettu vermeyen firmalardan nefret ediyorum ya neyse, nefretim konu dışı.

      Emlak konusu milletin sırtında aşırı bir kambur ama oradan gemiyiyi başka döndürmek (makine, yazilim, bio teknoloji vs.de) ayrı bir dert tabi.

      Sizin karikaturleri begenmenizi ayri bir begeniyorum, cok tesekkur ederim.

      Saygilarimla.

      Sil