30 Aralık 2018 Pazar

Haftalik Degerlendirme (31.12.2018-04.01.2019)


2019 için düşünebildiklerimi, beklentilerimi vs. uzun uzun paylaştıktan sonra müsaadenizle o konulara tekrar girmeyeceğim. Merak edenler buraya tıklayabilir. Garip bir durum içerisindeyiz. Yabancı takas oranı grafiği aşağıda (Benim bildiğim kadarıyla İş Bankası’nınki de aynı aşağıda grafik gibi T-2 günü gösteriyor). 


Yabancılar ok ile işaretli yerden itiberen öyle veya böyle sürekli alıyorlar ama endekste 1 ileri 2 geri takılıyor. Bu hikayede bir terslik var. Elbette beklenti bu kadar yabancı alıyorsa bir bildikleri vardır demek. Fakat işler terse de gidebilir. Yabancı “başlarım böyle aşkın ızdırabına” derse yeni dip ararız gibi me geliyor.

Aşağıda görüldüğü üzere 2019 için TÜFE beklentisi ortalamada %16 (Kaynak). CDS’de 3,59. Toplarsak 19,59 yapıyor. Aşağıda tahvil faizleri var (çizgi şeklinde olan 2 yıllık). 2 yıllık tahvil faizi Cuma günü kapanış itibarıyla 19,73. Yani Cuma günü tahvil alanın herşey şu andaki gibi giderse karı 0,14 puan. Çok anlamsız bir kar bu. Demek ki tahvil faizi alanlar enflasyon + CDS toplamının ileride daha düşük olacağını bekliyor. Umarımda haklıdırlar, aksi halde tahvil alan tahvili satar, böylece tahvil faizi artar, o artınca dövizi tetikler vs.



Döviz tarafı yatay gidiyor. Bir yöne kıracak. Açıkçası yönü de biz belirleyeceğiz. 2019 yılı için öngördüklerimi burada paylaştım. Umarım aşağıya gider.
Aşağı ya yada yukarı ivmelenmeyi yakalamak için çalıştığım modelden ürettiklerimi aşağıda paylaşıyorum. Modelde hata payı azalıyor ama refleks hala yavaş. Yani hala geç algılıyor yükseliş ya da düşüşü. Zarar ettiren bir geç algılama değil ama yine de gözümle gördüğümü daha tam olarak formülüze edemedim. “Şimdi” hissenin en son aldığı puanı gösteriyor. “Gidişat” bir anlamda hareketli ortalama. “Ortam”da hissenin fiyatının artışını ne tahvil, döviz vs. ne kadar destekliyor/köstekliyoru gösteriyor.










Daha öncede yazmıştım, yılın son günü özellikle banka hisselerin bir anda yukarı hareketlenme olabilir, altına çizerek söyleyeyim tekrar olabilir yani olacak demiyorum. Ben hala yıl sonu kapanışın göreceli iyi olması için gücü olan yerel kurumların dövizi baskılamaya çalışacaklarını düşünüyorum. Biraz daha detay isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bu arada aşağıda BIST 30’un haftalık bazda 200 günlük ortalaması var. Arada kural bozulsa da genelde buralardan alım gelmiş endekse.



Sektörler
Bakış Açısı
Bankalar
Bankalarda gidişat öyle beni al ya da sat demiyor şimdilik. Tahvil faizi düşerse alımı düşünürüm yoksa satışa daha yakınım.
Holdingler
Şişe’de geri alım olduğu için sağlıklı yorum yapmak zor. Takıldım momentineJ SAHOL çok ilginç ve bayadır ilginç. Bana göre şu an ki talepte olması gereken fiyat 11 ler civarı. Talep var ama fiyat çıkmıyor. Var bir uyumsuzluk bence. Fiyat aşağı giderse talepte vazgeçti diye bakacağım ya da tam tersi. Umarım fiyat talebe uyar. KCHOL yaklaşık 5 haftadır 14’ün altına inmiyor. Yani ya buradan tepki gelecek ve alım varantı ya da aşağı kırarsa satım varantı düşünüyorum.   
Havayolları
Kararsızım ama satış tarafım daha ağır basıyor gibi.
İletişim
Havayolları gibi
Petro-Kimya
Petrol fiyatları böyle giderse zaten TUPRAS icin alım düşünmem ama PETKM aynı KOÇ gibi 5’in altına gitmiyor.
Demir-Çelik
Bu sektörde satış varantlarından başka seçenek yok şimdilik. Umarım ABD tarafından olumlu bir haber gelirde biraz toparlar. Tabi inşaat sektörü kötü gidince Kardemir’de kötü gidiyor. Yani haber bazlı alımla iyileşen piyasa alımı farklı şeyler.
Beyaz-Eşya
Kritik zamanlar takibimde, haber akışına göre yön belirleyeceğim. İçimden geçen olumlu haber akışı olabileceği yönünde.
Savunma-Teknoloji
Bir süredir ilgi de gelmiyor. İlgi gelmeyince satım varantı oynuyorum mecburen.
Otomotiv
Maalesef sektörün durumu ortada, o yüzden de hep geçici süreyle olumlu bakıyorum ve sonra satışa dönüyorum ama buralarda biraz dursa hoşuma gider. En azından yavaş yavaş alımı düşünürüm
Emlak
TOFAS ile aynı
XU030
Bir süredir düşmek istemediği ortada ama iyi haberlere rağmen dünyadaki satış sebebiyle çıkamadı. Dünya biraz iyi olsa yukarı gitmek istiyor gibi (Suriye konusu önemli tabi).
USDTRY- EURTRY
Alıma dönmedim sadece ara sıra 1-2 günlük alım varantı oynuyorum.
XAUUSD
Hala olumluyum ve alım oynuyorum bir süredir.
BRENT
Oynaklık çok fazla. Hala oynamıyorum.
Takvim
Daha detaylı bakma için lütfen buraya tıklayınız. Bu hafta PMIlar var bir kısmını yazdım

Pazartesi
Çin İmalat ve İmalat Dışı PMI: Dünyadaki tüm borsalar için çok önemli.
Türkiye Dış Ticaret Dengesi: Yine eksi gelir, dövizi baskılar bence. Tabi bizim büyüme vs. için iyi olmaz ama enflasyon için iyi olur.

Çarşamba
Türkiye, Almanya ve Avrupa PMI gelecek. Umarım önceki aya göre yukarıda gelirler.

Perşembe
Türkiye ÜFE ve TÜFE: Düşmesini bekliyorum.

Cuma (Bir aylık veriyle karar verilmez ama hadi bu rakamlar enflasyonu arttıracak şekilde gelir ve gelmeye devam ederse, kim FED Başkanı olmak ister kiJ)
ABD Tarım Dışı İstihdam Değişimi
ABD İşsizlik Oranı Ara.
ABD Ortalama Saatlik Kazançlar
ABD Hizmet PMI

Herkese mutlu seneler 😀🎉🎈🎵🎸

NOTLAR
- Kullandığım yöntem
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.

Paylaş:

2 yorum :

  1. Merhabalar traderlığı meslek olarak mı yapıyorsunuz yoksa işinizin yanında ekstra olarak mı?Şahsi bir soru sordum ama merak etmeden edemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ekstra yapıyorum, yani meslegim bambaşka bir şey. Fakat varant oynarken traderimdir ama hisse biriktirme anlamında yatirimciyimdir, yani temettü ve elimdeki lot sayisini arttirmayi amaçlarım.

      Sil