11 Kasım 2018 Pazar

Haftalik Degerlendirme (12.11.2018 - 16.11.2018)


Yokluğumda mesaj atan, soran herkese tüm kalbimle teşekkür ederim. En son şöyle konuşmuştuk: “Bir süre yine gün için izlemeyeceğim ekranı. Şaşırdık mı? Hayır. Zaten önemli zamanlarda benim işim çıkmasa şaşarım” Aynen de konuştuğumuz oldu, yani bilanço dönemini toptan kaçırdım. Dürüst olayım, ne alım ne de satım varantı fırsatlarını değerlendirebildim… Off off…Neyse… Bu arada yine iş seyahatine çıkacağım ama bu kadar kopuş olmasını beklemiyorum.

Bilanço dönemi bitti. Herkese geçmiş oldun. Piyasalar hakkında genel olarak beklentimi burada ve bilançolar hakkında anlayabildiklerimi burada paylaştığım için aşağıdaki hisse yorumlarında bunları katmadan görebildiklerimi paylaşıyorum. Fakat yine de söylemek isterim, göreceli olarak çok iyi gelen bilançolar var ve Halkbank konusu şimdilik sakin ve pozitif bir seyir var ama şu haberi akılda tutmakta fayda var:

“Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın geçen hafta Trump’la yaptığı görüşmede Halkbank konusundaki soruşturmanın düşürülmesini istediği anlaşılıyor. Erdoğan hafta boyunca yaptığı açıklamalarda Trump’ın konuyla ilgili bakanlara talimat verdiğini ve görüşmelerin olumlu yönde devam ettiğini söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bahsettiği olumlu gelişmelerin hangi soruşturmayla ilgili olduğu ise henüz bilmiyoruz. Zira yukarda bahsettiğim OFAC soruşturması dışında Halkbank aleyhinde devam eden ikinci bir soruşturma da Zarrab ve Atilla’yı tutuklayan New York Güney Bölgesi Başsavcılığı’nda (SDNY) devam ediyor. Washington’da son haftalarda konuşulan Halkbank aleyhindeki iddianamenin hazır olduğu ve çok yakında kamuoyuna açıklanacağı.

Trump, Hazine Bakanlığı altındaki bir birimin keseceği ceza konusunda elbette son sözü söyleyebilir. Ancak eğer SDNY’deki ikinci soruşturmanın düşürülmesi için devreye gireceği yönünde bir mesaj verdiyse bu yılın haberi!

Çünkü bu Başkan Trump’ın kişisel avukatı Michael Cohen’i yargılayan mahkemede açılacak muhtemel bir davanın seyri için hukuki sürece müdahil olma taahhüdü verdiği anlamına gelir. Hele de üç gün önceki Kongre seçimlerinin ardından Demokratların Temsilciler Meclisi’ndeki çoğunluğu ele geçirdiği bu yeni dönemde Trump’ın SDNY’deki dosyanın kapatılması için kişisel bir risk alması çok akla yatkın görünmüyor. Ama sonuçta karşımızdaki Trump!

Umalım ki Halkbank konusu Ankara-Washington hattında yeni bir yanlış anlama/anlaşılma krizine dönüşmesin.”

Son söz bu hafta olabilecek ABD-Türkiye ve ABD-Çin görüşmeleri sonrası yapılacak açıklamalar bizi ve dünya endekslerini hareketlendirebilir. Umarım iyi açıklamalar gelir ve endeks ve TL’de yukarı hareketi olur.





x

Sektörler
Bakış Açısı
Bankalar
Haber akışı farklı bir şey getirmezse alıcı gözle bakmıyorum.
Holdingler
İlgi var bence.
Havayolları
THY’de daha pozitifim
İletişim
TCELL’de daha pozitif.
Petro-Kimya
Olumlu bakmıyorum, bakacaksam da PETKIM’e bakardım.
Demir-Çelik
Haber akışı belki olumluya dönmemi sağlar bir süre için ama hala olumsuzum. Fakat Cuma günü kapanışa doğru gelen alımlar kafamı kurcalamadı değil.
Beyaz-Eşya
Olumsuz değilim ama biraz dinlenmesi iyi olur
Savunma-Teknoloji
Olumlu bakıyorum
Otomotiv
Olumlu bakmıyorum
Emlak
Olumlu bakmıyorum.
XU030
Niye bilmiyorum ama bir olumlu havam var. Dürüst olayım niye böyle olduğumu tam bilmiyorum belki ön yargılı davranıyorumdur (bir tarafta dolar endeksi, biten bilanço dönemi, Halk Bankası haberleri diğer tarafta gelebilecek pozitif haber akışı).
USDTRY- EURTRY
Dolar endeksine dikkat!, bir de haber akışına tabi.
XAUUSD
Bir süredir çıkışta, ABD’de de enflasyon geliyor ama rakiplerinin eli çok güçlü. Satıcılı değilim ama olumlu da bakamıyorum.
BRENT
Dünyada büyüme düşüyor ve Trump’ın açıklamaları iyi geldi buna. Umarım buraları dip yapmaz.



Takvim
Salı
TR-TÜİK-TCMB Tüketici Güven Endeksi

Çarşamba
Çin- Sanayi Üretimi (Yıllık) (Eki)
Almanya Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) (çeyreklik) (3. Çeyrek) 
ABD-Çekirdek Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) (Aylık) (Eki)

Perşembe
ABD-Fed Başkanı Powell’ın Konuşması

Cuma
EUR-Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) (Yıllık) (Eki)




NOTLAR
- Kullandığım yöntem
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder