26 Ocak 2017 Perşembe

Yükselecek Hisseyi Seçmek

Temel analiz konusunda fırsat buldukça yazacağım fakat insanların gözünde büyüttüğü teknik analiz konusunda bazı göstergelerden bahsedeceğim bu yazıda.

Yabancı forumlarla bizim forumlar arasında önemli bir fark var bence. Benim görebildiğim kadarıyla genelde bizde analiz yapanlar temel analizden faydalanmıyor ve sadece destek-dirençten faydalanarak karar veriyorlar. Buradan destek direnç çizgilerini küçümsüyorum anlamını çıkarmayın lütfen. Ben de kullanıyorum. Fakat sadece destek-dirençle bu iş yürümez bana göre. Elbette herkesin tercihi farklıdır ve buna saygı duymak gerekir, katılmak değil!  Yanlış anlaşılmasın bir sürü gösterge var ama en azından benim gibi küçük yatırımcının daha doğru tercih yapmasına belki yardımcı olurum diye düşündüm. Göstergelerden bahsederken bunların arasında benim düzenli olarak baktığım DI+ ve DI-‘dir.  Bundan daha önce bahsetmiştim. Neyse! Aşağıda sıraladığım 5 indikatörden faydalanırsanız en azıdan daha iyi hisse senedi yapabileceğinizi düşünüyorum.

  • ADX.
  • Bollinger Bandı (Bununla ilgili bir ara yazacağım. Burada bence kritik olan sıkışmadan sonraki yönü öngörebilmek).
  • DI+ ve DI-.
  • Hareketli ortalama veya MACD (MACD= Moving Average Convergence Divergence= İşin özü genelde 9, 12 ve 26 günlük hareketli ortalamayı kullanır hesaplama yaparken).
  • RSI (Oldukça popüler bir indikatör. Hak etmiyor değil. Fakat bunu 70’in üzerine çıkınca hemen satmalı diyenler var. Buna karşıyım ben. Bunula da ilgili yazacağım).

Bunlara ek olarak Destek ve Dirençler (Bunlarla ilgili de yazacağım ama naçizane tavsiyem grafiklerinizi abuk sabuk çizgilerle doldurmayın) ve Fibonacci’yi kullanın arkadaşlar (Size destek direnç hakkında güzel öngörü verir).

Neyse çok uzatmayım, sadece bunların kullanılması bile bence doğru hisse alınmasına çok büyük katkı sağlayacaktır.


Aşağıdaki grafik okunabilirliğini sağlamak için sadece DI+ ve DI-, RSI ve MACD’yi kullandım. Fibonacci ise destek ve direnç için çok iyi çalışmış. Siz zaten diğerlerini de farklı grafikler üzerine koyarak deneyebilirsiniz. AL ve SAT olarak grafikte işaretledim. Eğer sadece bu göstergeleri kullanarak doğru hisseyi almış olsaydınız yaklaşık %50 kazanacaktınız.


Not: Görseller, “Matriks” programı kullanılarak üretilmiştir.



Bence:

  • Formasyonları zaman içerisinde öğrenmeye bakın. Belki bir ya da iki formasyondan bahsederim başka bir yazıda.
  • Benim izlediğim yöntem bu yazıda belirttiğim yönteme dayanmıyor. Fakat sadece benim yöntemim doğru diye bir kural yok. Yiğit yoğurt ilişkisi kısaca:)
  • Stop-Loss can simididir. Hayat kurtarır.
  • Yatırımcı ile kumarbaz arasında fark vardır. Her zaman piyasanın tersine hareket yapmak kazançlı olmayabilir. Sizin paranızı bitirmediğiniz sürece borsada fırsat bitmez. 

Paylaş:

4 yorum :

  1. Hocam Selam,
    Ben Sinan Twitterdan,
    Macd ve RSI negatif uyumsuzları çok iyi şekilde tespit ettilerini gördüm.
    Fiyat yükselirken macd ve RSI bazen macd yatay gitsede RSI ters orantılı hareket ediyor.
    THY bunu 16 da yapmisti 19 e cikarken sonrasında düsüs,
    Kozaa da çok bariz yapmis 7,80 ler zirvesinde
    Alkimde tanismistik sizinle Keza alkimin ikinci tepesinde de aynisi olmus ,
    interenette macd arasitramasi yaptim ama hep birbirinin aynisini tekrar eden videolar,

    Sizden ricam NU larda MACD tam olarak neyi söylüyor bizlere,

    Macd konusunda gelistirebileceğim önereceğiniz kaynak varmıdır , yabancida olsa olur biraz ingilizcem var 5-10 kez dinlerim

    Saygılarımla


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinan Bey,
      MACD dediğimiz esasında hareketli ortalama. Başka bir şey değil (gerçi hareketli ortalamaları severim). Şu adresten detaylara bakarsınız isterseniz tabi:
      https://www.investopedia.com/terms/m/macd.asp
      MACD (26,12,9) esasında 12 günlük hareketli ortalamadan 26 günlük hareketli ortalamayı çıkarıyor. Bu bulduğunu çiziyor. Bir de 9 günlük hareketli ortalama çiziyor. Sonrası bildik hikaye. Yukarı kesiyorsa alım aşağı kesiyorsa satım hikayesi başlıyor.
      Saygilarimla.
      "NU" kısmını anlamadım:(

      Sil
  2. NU Negatif uyumsuzluk, PU ise pozitif uyumsuzlukmus
    forumlarda böyle kısaltılmış,

    NU THY örnek vererirsem
    fiyat 16 dan 19 giderken
    Macd paralel yükselmek yerine
    1 seviyesinden 0,25 nokatasina inmis,
    Zirvelerde bu tip Negatif Uyumsuzluk gösterenler hisseler daha sonra bir düzeltme ile karşılaşmıs.

    iyi aksamlar
    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim NU ve PU icin. O uyumsuzluk var ama THY için mesela Ocak 2018 için bakarsanız MACD'deki hareket ile fiyat hareketi bir anlamda uyumsuz. Yani MACD yarı yarıya düşmüş nerederse ama fiyat biraz düşmüş sonra yataya geçmiş. Yani demek istediğim MACD, RSI işe yaramaz diyemem (saçmalamış olurum) ama her zaman fiyat hareketi ile tam uyumlu olmuyorlar. Sonucta indikatörler fiyat ve hacim uzerinden yapılan hesaplama yani bazen super ise yarayabiliyorlar bazen yanıltıcı olabiliyorlar.

      Saygılarımla

      Sil