4 Haziran 2017 Pazar

05.06.17 Varant Analizi

Öncelikle sorulan bir tane sorunun cevabını da burada paylaşmak isterim. Kuruş varantlardan (örneğin 0.5, 0.3, 0.8) gibi 0’a (sıfır) yaklaşmış varantları tercih etmiyorum. Aynı hisse de olduğu gibi çalışıyorum ve belirlediğim fiyatlara kadar dayanak varlığın hareketini izliyorum.
Dayanak varlık belirlediğim fiyata gelince varantı alıyorum ya da satıyorum. Buna ilaveten doğaçlama şeklinde gelişen bir yöntemim olmaya başladı ama sağlıklı karar vermek için biraz daha zamana ihtiyacım var. Şöyle yaptığımı fark ettim. Örneğin XXX dayanak varlığı artacak diye düşünüyorum. Onunla ilgili alım varantı alıyorum. O dayanak  varlık artıp dinlenmeye geçtiği zaman (yani geri çekilirken) satım varantı alıyorum. Fakat burada amaç hedge yapmak değil. Alım varantı hala elimde tutuyorum çünkü onun daha da yükseleceğini düşünüyorum. Dayanak varlık beklediğim hareketi, yani yukarı tekrar döndüğü zaman, yapınca, satım varantını elimden çıkarıyorum ve biraz daha alım varatı alıyorum. Bir şey benim istediğim hareketi yapıyorsa onu daha fazla aldığımı defalarca yazmıştım. Yukarıda anlattığım düşeceğini düşündüğüm satım varantı için de geçerli.

100.000 konusu ayrı bir muamma. Yani bu bizim kafamızda yarattığımız psikolojik bir sınır. Borsanın kendisinin bundan haberi yok. Lütfen 100.000’e gidecek diye şartlamayın kendinizi. Piyasa ne diyorsa o!

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.). Bu değer ne kadar küçükse o kadar iyi. An itibariyle her şey yolunda gözüküyor.


Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

Rakka operasyonu, İngiltere’de terör olayı, Katar-S.Arabista gerilimi, kabine revizyonu, İngiltere seçimleri, FBI Başkanı'nın ifadesi...bunlar piyasalara yansır mı yansımaz mı yansırsa nasıl yansır göreceğiz. Tabi tüm dünya borsaları ralli modunda, bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Gelişmekte olan piyasalara para girişi devam ediyor, bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bu ralli nerede ne zaman duracak göreceğiz. O zaman hepinize satış varantı almayı düşünmeyi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

Pazartesi günü saat 10:00’da Tüketici Fiyatları Endeksi (aylıkta beklenti %+0.45) ve Yurtiçi Üretici Fiyatları Endeksi aylık ve yıllık bazda açıklanacak Türkiye’de. ABD’de saat 17:00’de İstihdam Eğilim Endeksi açıklanacak. Avrupa’da ise saat 16:00’da Avrupa Merkez Bankası başkanı Mario Draghi’nin konuşması var. Bunlardan bazıları hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz. Özetle bu saatlere dikkat.

Gelen sorulardan yorumların biraz daha dayanak varlık üzerine yapılmasının daha faydalı olacağını anladım. Elbette varantı olan hisse vs. üzerinden yorum yapacağım. Sadece burada yazdıklarımı dikkate alarak lütfen karar vermeyin. Bunlar öngörüdür ve olup olmayacağını piyasa söyler, ben değil!

Son olarak belirtmek istediğim bir nokta, herhangi bir hisseyi ya da varantı kaçtan alim veya kaçtan satım konusu. Elbette alım-satım için hepimizin kafasında bir sayı var. Hani bir söz vardır dibi ya da tepeyi sen belirlersin, dibin dibini ya da tepenin tepesini piyasa belirler diye. Güvenin arkadaşlar kendinize, hepimiz hata yapıyoruz ve bu çok normal. Kim bilir benim burada yazdıklarımın yarın ne yapacağını. Bu yüzden alım-satım kararınızı verirken lütfen piyasada bakın. İlla belirlediğim fiyata geldi alacağım ya da satacağım demeyin. Bugüne kadar öyle veya böyle paranızı arttırdınız ya da kaybettiniz. Fakat hep siz yaptınız. Bundan sonrada sizin yerinize yapacak kimse yok (tabi broker vs. ile çalışmaya karar vermezsiniz).

Kendi adıma tekrar belirtim. İlgilendiğim dayanak varlık (hisse, endeks, döviz, emtia) yükseleceğini düşünüyorsam alım varantı, düşeceğini düşünüyorsam satım varantı alıyorum. Kaybetmek veya kazanmak bu işin doğasında var. Böylece dayanak varlık düşerken de para kazanma şansım oluyor (elbette yanlış karar verip kaybedebilirim). Diğer bir ifadeyle siz acaba ne zaman çıkışa geçecek diye beklerken satış varantı alarak ben düşmesinden para kazanma şansım oluyor. Çıktığı zamanda alım varantı alarak yükselmesinden para kazanıyorum. Önemli olan belli bir sistemi uygulamak (yanlış kararı hemen iptal et, doğru kararda durabildiğin kadar dur. Diğer bir ifadeyle hata yaptıysan stop-loss’a uy, doğru yoldaysan satma). Varantlar hisselere göre daha risklidir. Çok fazla kazandırıp kaybettirebilir. Bunu defalarca yazdım. Çok az miktarda alıp-satarak öğrenmek bence hala makul bir yöntem.

BANKACILIK
Bankacılık sektörü bana göre günlerdir günlerdir top çevriliyor. Yüksek hacimli alım gelmezse buralarda durur ya da düşer gibi me geliyor. Eğer gelirse sektörün bir tepe daha yapacağını düşünüyorum. Aralarında en beğendiğim AKBANK ve VAKBN’ın alım; Garanti’de satış varantı ilgi alanımda. Diğerleri için bekle gör modundayım. Bankacılık sektörü ve bankaların alım-satım varantları oranları aşağıda.








HOLDİNGLER
Holdinglerin yaptığı satış üzerinde baya durdum ve ilgilendiğimi belirttim. Bunları alanların bir bildiği var diye düşünüyorum. Diğer bir ifade ile piyasada yükseliş beklentisinin sürdüğünü düşünüyorum, bu satışlarar bakınca. KCHOL ve SAHOL’de alım varantları ilgi alanımda (Sişe’nin yeni varantı çıkmadı) Holdinglerin, Koç, Sabancı ve Şişe’nin alım-satım varantları oranları aşağıda.




THY
7.07’yi aşağı kırmadığı sürece alım varantı tarafında durmaya devam edeceğim. THY’nin alım-satım varantları oranları aşağıda.

İLETİŞİM
Açıkçası TCELL (temettü açıklaması iyi hareket yaptırdı bu arada) ve TTKOM için kararsızım. Piyasanın yönü kararı mı etkileyecek. Yukarı çıkarlarsa TTKOM’da daha uzun vadeli kalırım gibi me geliyor. Sektörün ve her iki firmanın da alım-satım varantları oranları aşağıda.



TÜPRAŞ
Tüpraş’tan yukarı küçük bir hamle bekliyorum. Onu yaptıktan sonra satım varantı ilgi alanıma girecek. TUPRS’nin alım-satım varantları oranları aşağıda.

TOFAŞ
TOASO bana göre çok güzel dip çalışmasını yaptı. Zaten alım varantı tarafındayım bu hissede. 30’ların üstü kalıcı olup olmayacağı yönümü belirleyecek. TOASO’nun alım-satım varantları oranları aşağıda.

METAL
İnşaat sektörünün demir konusu var bu hisselerle ilgili bir de hisselerin çok güzel çıkışları. İnşaat sektörü ile ilgili Sn. Aym bir link paylaşmıştı (buradan farklı yorumları okuyabilirsiniz) paylaşmıştı. Geçen hafta bu iki hissenin de varantları ile ilgilendim. Yanlış bilmiyorsam pazartesi günü Bakanlar Kurulu’ndan bu konuyla ilgili karar çıkacak. Bunun yansımasına göre alım ya da satım varantı tercihim ortaya çıkacak.



EKGYO
Yaklaşık 2.56 ve 3.23 aralığında salınıyor bir süredir. Şimdi yolun ortasında. Sevmediğim bir hisse, hareketine göre karar vereceğim. Firmanın alım-satım varantları oranları aşağıda.

BIST 30
Endeksin saatlik grafiğine baktım, endeks ceylan gibi sekiyor. Risk iştahı oldukça yüksek. BIST 30 için 122.536 kafamda belirlediğim sayı. Buralarda kalıcı mı olacak yoksa çekilecek (düşecek) mi bakmayı düşünüyorum. Endeksin alım-satım varantları oranları aşağıda.


DÖVİZ
Bunlarda teknik kadar, ekonomik, siyasi vs.  konularda çok etkili oluyor. Mevcut durumu değerlendiren Dr. Mahfi Eğilmez’in bir yazısına erişmek için lütfen buraya tıklayınız. Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. TL şimdilik pozitif ayrışmış durumda. Aşağıda her iki döviz için yaptığım çalışmayı ve bunlarla ilgili alım-satım varantları oranlarını paylaşıyorum.






EMTİA
Petrolde satım tarafındayım. Cuma günü beklentiyi karşılamayan ABD verileri altına yaradı ama ben beklemedeyim. Bunların alım-satım varantları oranlarını paylaşıyorum.


ALMANYA

BAYN
BMW
NESN
RDSA
SIE

ALMANYA-HOLDİNG

DÜNYA ENDEKSLERİ

DAX
NIKX
UKX
SX5E
DJI
NDX
SPX500
ABD ENDEKSLER

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi (CANSLIM) ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar (DARVAS ve SWING) hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 12 ve 3.
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS






Paylaş:

2 yorum :